-
-
1.539 m
381 m
0
13
27
53,76 km

Skoðað 2546sinnum, niðurhalað 27 sinni

nálægt Benimantell, Valencia (España)

Valencià i Castellano. Contiene video de la ruta.

Ruta que enllaça la Serra de Serrella amb la d´Aitana, des de Guadalest. El grau de dificultat ve donat pel quilometratge, el gran desnivell acumulat, i alguna baixada tècnica que obliga a anar amb compte.
Nosaltres vam començar des de Guadalest, i vam deixar un cotxe d´asistència amb menjar i aigua aparcat a Confrides (a 10min amb cotxe des de Guadalest).
La vam fer corrent a les baixades i als plans, i caminant a bon ritme la resta. Aixina vam tardar 10h30´amb un parell de parades.
La ruta és la següent:
Guadalest. Baixar cap al embassament i pel camí del costat anar a buscar el camí que va a Castells. Començem a pujar i al aplegar al Coll del Castellet, anem cap a l´esquerra per pista. Apleguem al corral, abandonem la pista i per senda de cabres anem a buscar la baixada al Barranc de la Canal. Entrem a la Canal i enfilem cap amunt cap a la Mallà del Llop. Per dalt la Mallà baixem i pujem cap al Pla de la Casa, el pròxim destí. Baixem al Collado Borrell, i busquem la pista que va a Benasau. Quan portem 1km (+ -)hem de buscar un pas per la cresta que tenim a la esquerra que per una baixada molt vertical i tècnica ens farà descendre de altura. En aplegar als camins de baix, buscarem el Camí de la Ombría. Cap al final del camí de la Ombria, es convertirà en una senda prou salvatge i haurem de creuar el barranc. ---- En cas de haver plogut molt, no sé si es podrà creuar el barranc sense mullar-se les cames ---- En creuar el barranc, per camins busquem el poble de Confrides.

De Confrides, cap amunt a buscar la Font de l´Arbre i per pistes fins que estem baix del pas que en molts pocs metres de distància ens farà remontar fins el cim d Aitana. Des de dalt del cim, per les sendes de dalt, passem per les Simes de Partagat i quan trobem la pista que baixa cap a Benimantell la enfilem abans de que es faça de nit. Acabem tornant a Guadalest per la carretera que ve de la Nucia, amb 50km a les cames i un grapat de fantàstiques imatges i experiències al cervell.

http://www.youtube.com/watch?v=ndff4e4k4_Y

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ruta que enlaza la Sierra de Serrella con la de Aitana, saliendo de Guadalest. El grado de dificultad viene dado por el kilometraje, el gran desnivel acumulado y alguna bajada técnica que obliga a ir con precaución.
Nosotros empezamos desde Guadalest i dejamos un coche de "asistencia" con agua y comida en Confrides (a 10min en coche de Guadalest).
La hicimos corriendo en llanos y bajadas, y el resto caminando a buen ritmo. Así tardamos 10h30´con un par de paradas.
La ruta es la siguiente:
Guadalest. Bajamos hacia el pantano y por el camino asfaltado que lo bordea, vamos a buscar el camino que va hacia Castells. Empieza la subida y al llegar al Collado del Castellet, vamos por la pista de la izquierda. Siguiendo la pista, la dejamos en el corral, donde por senda de cabras bajaremos al barranc de la Canal. Una vez en el Barranc, lo remontamos y buscamos el vértice geodésico de la Mallà del Llop. Por la cima de la Mallà bajamos y subimos hacia el Pla de la Casa, nuestro próximo destino. Llegamos y bajamos hacia el Collado Borrell. Aquí buscamos la pista que va a Benasau, y cuando llevamos 1km (más o menos), buscamos un paso entre la cresta de nuestra izquierda. Este paso nos hará bajar rapidamente por una senda muy vértical y técnica. Al llegar abajo a los caminos, buscamos el Camí de la Ombria. Este camino acaba convirtiéndose en una senda salvaje, que nos llevará a cruzar un barranco. --- en época de lluvias no creo que se pueda atravesar sin mojarse las piernas --- Al cruzar el barranco, por caminos llegamos a Confrides.

De Confrides vamos subiendo hacia la Font de l´Arbre por camino. Llegamos a la Font y seguimos por pista, hasta que encontramos la senda que nos sube al paso que nos dejará en la cima, tras una subida bastante vertical en sus últimos metros. Una ves arriba, por senda pasaremos por las Simas del Partagat y cuando llegamos a la pista que baja hacia Benimantell la tomamos antes de que oscurezca. Llegaremos a Guadalest por la carretera que llega de La Nucia, con 50km en las piernas y un montón de fantásticas imágenes y experiencias en la cabeza.

http://www.youtube.com/watch?v=ndff4e4k4_Y

4 comments

  • mynd af Cases Noves

    Cases Noves 23.11.2010

    Muy buena la ruta. Un cordial saludo desde Cases Noves en Guadalest. Un buen aporte este trail.

  • mynd af tatin84

    tatin84 23.11.2010

    Xe xe xe,que ben explicat.

  • mynd af AntonioMadrid

    AntonioMadrid 6.11.2015

    Muchas gracias por la ruta... Ayer la realice yo y sin ningún problema siguiendo tu track. La verdad que la ruta tiene unas vistas impresionantes.

  • mynd af santivalles

    santivalles 8.11.2015

    Gracias por comentar! Me alegro de que te haya servido :)

You can or this trail