perecadi

Recorded júní 2015

5,8

Skoðað 1137sinnum, niðurhalað 46 sinni

nálægt la Seu d'Urgell, Catalunya (España)

Itinerari circular. Sortim de la Seu d'Urgell (poliesportiu).Pujada pel camí vell tot passant per Llirt, Estamariu fins a la plaça Major de Bescaràn.(senyalitzat amb marques grogues i cartells indicadors)
Descens igual fins just passat Estimariu, (uns 500m més) però allà descendim pel camí que baixa al Pont d' Alàs(senyalitzat amb marques vermelles (camí del capcir) i tornem per la vora del riu Segre. fins al poliesportiu.
Predomina el corriol (80% i la resta 20% és la pista entre el Pont d'Alàs i la Seu), camí amb bones vistes i agradable de fer, puja i baixa bastant tot creuant petits torrents, d'aigua fresca que serveixen per amorrar-se si la sed ho demana, encara que a Estimariu i Bescaran trobem bones fonts.
El desnivell real és de 1150 positus i 1150 negatius; el GPS acostuma a desvariar bastant l'alçada. En canvi la distància sí és correcta.
rústir

Llirt

Poble abandonat

Estimariu/Estamariu

Bonic poble al damunt d'un turó allargassat, assoleiat i amb bones vistes.

Bescaran

Poble amb cases de pedra vella i teulades de pissarra, apinyat a la bora del torrent del mateix nom. Brollen moltes fonts naturals. D'aquí surten infinitats de camins muntanya amunt (ascensió al Monturull).
Brú

Pont d'Alàs

Pont sobre el riu Segre i que dona accès al poble d' Alàs.