Tími  5 klukkustundir 40 mínútur

4,1
8,1

Skoðað 1465sinnum, niðurhalað 45 sinni

nálægt Saldes, Catalunya (España)

Aquest més de gener el Massís de la Serra d'Ensija es troba en unes condicions immillorables de neu després de les consecutives i abundants nevades.
Ja feia temps que teniem una espina clavada i volíem fer la Gallina Pelada. Finalment hi hem pogut anar i la veritat és que ha estat una grata experiència. Només anotar que els lloms i carenes estan ventats malgrat que en general el massís gaudeix d'una bona base de neu que durarà uns quants dies.

El recorregut que hem fet ha estat pel Torrent de Llobateres passant per la Creu de Ferro i posteriorment pel Refugi de la Serra d'Ensija, aquí hem tornat a posar pells per fer la Gallina Pelada. En definitiva, una ruta clàssica.
Des de la Gallina Pelada ens hem llançat per la nord veient que hi havia molt bones condicions de neu. Hem fet el descens per una neu impressionant fins a la Coma del Grau. Aquí però, cal parar molta atenció ja que si es vol continuar el descens per la coma, cal anar equipats amb material adequat per afrontar dos ràpels que et porten a una pista forestal que connecta amb la Pleta de la Palomera. Com que no era la intenció, ni portàvem el material, hem tornat a posar pells per ascendir per segon cop la Gallina Pelada i baixar per la ruta normal.
Com que el descens i ascens de la Gallina Pelada torna al mateix cim, podeu utilitzar el track prescindint d'aquest tram. Si es vol fer la baixada per la Coma del Grau, va bé saber amb antelació si es troba en bones condicions.

Barranc de les Llobateres

Refugi de la Serra d'Ensija

• mynd af griera

griera 5.2.2018

Molt bona ruta per uns indrets on poques vegades trobem aquesta quantitat de neu. Val la pena aprofitar aquests moments per poder fer aquestes rutes amb condicions.

• mynd af ratillaman

ratillaman 5.2.2018

La propera vegada completem la volta amb els ràpels!